Dag 26 - Donderdag 16 augustus - Tikal en Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Alita, Guido, Charlotte en Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 26 - Donderdag 16 augustus - Tikal en Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Alita, Guido, Charlotte en Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 26 - Donderdag 16 augustus - Tikal en Antigua

Blijf op de hoogte en volg Alita, Guido, Charlotte en Suzette

16 Augustus 2012 | Guatemala, Antigua

Na het ontbijt om 08.30 uur met onze gids het park van Tikal in. Prima gids die van alles vertelde over de ruïnes en de diverse dieren. En dieren hebben we gezien (en gehoord!): brulapen, toekans, neusbeertjes (een hele kudde van we 30 stuks) en een grijze vos. De ruïnes zijn prachtig! Een erg indrukwekkende site, zeker de vijf grote tempels die het uitzicht op imponerende wijze domineren. Ook alle andere bouwwerken zijn mooi om te zien, zeker als je de verhalen erachter hoort.
Na de toer nog een snelle lunch in het hotel en met de bus richting het vliegveld(je) van Flores. Ons vliegtuigje was hetzelfde als onze bus. Plek voor 22 personen en drie (2+1) stoelen per rij. Enige verschil was dat deze bus vleugels had en scheen te kunnen vliegen. Na drie kwartier door de lucht gefladderd te hebben stuiterden we de landingsbaan van het vliegveld van Guatemala City op. Was blij dat we heelhuids waren geland.
De bagage kwam redelijk snel en ook onze laatste bus stond al klaar. Opgestegen om 17.10 uur en om 18.30 uur vertrek richting Antigua. Probleempje was dat we dwars door Guatemala City moesten, in de avondspits! Woeste taferelen met heen en weer schietende auto's en bussen. Over die laatste morgen meer.
Ons politie escorte had moeite ons in de peiling te houden maar het ging goed. Om 20.15 uur stopten we bij het hotel, helemaal afgedraaid. Nog een pizza gegeten en om 22.30 uur lagen we eindelijk op bed. Morgen Antigue verkennen.