Dag 27 - Vrijdag 17 augustus - Een dagje Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Alita, Guido, Charlotte en Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 27 - Vrijdag 17 augustus - Een dagje Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Alita, Guido, Charlotte en Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 27 - Vrijdag 17 augustus - Een dagje Antigua

Blijf op de hoogte en volg Alita, Guido, Charlotte en Suzette

17 Augustus 2012 | Guatemala, Antigua

Wat een leuke koloniale stad is Antigua. 's Ochtends zijn we met z'n vieren naar het centrum gelopen. Onderweg liepen we tegen een kleurrijke optocht aan van schoolkinderen. Allemaal groepjes die een dansje of iets anders deden. Ook een paar fanfares liepen mee. Allemaal maakten of hadden ze hun eigen muziek. Een enorme kakofonie van geluid; alles door elkaar. De wandeling ging verder en we deden een aantal souvenierwinkels aan. Allemaal leuke dingen gekocht. Rond 12.00 uur lekker gegeten in een mooi restaurant met een prachtige binnenplaats.
Om 14.00 uur gingen we met de hele groep een uitgebreidere stadswandeling maken. Kwamen o.a. bij een jade-fabriek. Leuk om te zien. Uiteraard kon ook hier weer het nodige geld worden uitgegeven. We liepen verder langs een aantal (ruïnes van) kerken en kwamen uiteindelijk bij het busstation. Nauwelijks te beschrijven wat zich hier allemaal afspeelde. Tientallen bussen; oude gele schoolbussen en prachtig opgetuigde "chicken buses". Iedereen schreeuwde naar iedereen om passagiers te lokken. We hadden hier uren naar kunnen kijken.
's Avonds hebben we voor de laatste keer met de hele groep gezellig gegeten. Namens de groep heb ik reisleidster Marion toegesproken. Haar bedankt voor haar voortreffelijke inzet en een envelop overhandigd.
Morgen de laatste dag van deze prachtige reis.