Dag 12 - Donderdag 2 augustus - Cerro Negro - Reisverslag uit León, Nicaragua van Alita, Guido, Charlotte en Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 12 - Donderdag 2 augustus - Cerro Negro - Reisverslag uit León, Nicaragua van Alita, Guido, Charlotte en Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 12 - Donderdag 2 augustus - Cerro Negro

Blijf op de hoogte en volg Alita, Guido, Charlotte en Suzette

03 Augustus 2012 | Nicaragua, León

Het grootste deel van de groep (Suzette en nog iemand wilde lekker een halve dag voor zichzelf) ging vanochtend op pad voor de beklimming (ja, ja) van de nabijgelegen vulkaan Cerro Negro.
Een actieve maar nog betrekkelijk jonge vulkaan (ontstaan omstreeks 1850). Na bijna een uur rijden over een onverharde weg (wat zijn we door elkaar geschud) kwamen we bij de voet van de zwarte vulkaan. Zwart gruis, grind en lavasteen hadden de overhand en toen we eenmaal beneden waren was iedereen van top tot teen zwart. Er zijn foto's van...
De beklimming was, zeker de eerste paar honderd meter, pittig. Stijl en moeilijk begaanbaar. Na ongeveer een uur klimmen waren we boven. Er waren twee mogelijkheden om de steile (helling van 45°) berg af te dalen. Een deel van de groep (zo ook Charlotte) ging op een soort houten bobsleetje recht naar beneden. De rest ging te voet. Glijdend door een laag stof en gruis van zo'n 20 cm. waren we betrekkelijk snel beneden. Maar, zoals gezegd, we zagen er niet uit. Gauw in de bus terug naar het hotel waar een douche meer dan nodig was. De rest van de middag rustig in de binnentuin gezeten met een drankje en een knabbeltje. Tussendoor nog even Cordoba's gepind en de voorraad water aangevuld. Er is tijdens de wandeling ongeveer 6 liter water doorheen gegaan. Vanavond in het dorp mediterraans eten.
Morgen na de lunch verlaten we León en gaan we naar de laatste stop in Nicaragua. Morgenochtend eerst nog een stadswandeling.

• 03 Augustus 2012 - 23:54

Andre:

(O)ma en ik lezen jullie verslagen regelmatig. Wat geweldig allemaal! We zien uit naar de foto's en verhalen.

Groeten,
    Andre