Dag 11 - Woensdag 1 augustus - Omweg naar León - Reisverslag uit León, Nicaragua van Alita, Guido, Charlotte en Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 11 - Woensdag 1 augustus - Omweg naar León - Reisverslag uit León, Nicaragua van Alita, Guido, Charlotte en Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 11 - Woensdag 1 augustus - Omweg naar León

Blijf op de hoogte en volg Alita, Guido, Charlotte en Suzette

02 Augustus 2012 | Nicaragua, León

Een reisdag in etappes. Eindbestemming hotel Austria in León. Rond 08.45 uur uit Granada vertrokken en na ruim een half uur de eerste stop. De (nog behoorlijk actieve) vulkaan van Masaya. Op 30 april van dit jaar was er zelfs nog een kleine uitbarsting. Er zijn twee vulkanen en vijf kraters. Één daarvan is behoorlijk actief, te zien en te ruiken (!) aan de forse uitstoot van rookwolken. We zijn in ruim anderhalf uur rond de andere, dode vulkaan gelopen. Mooi landschap en een spectaculair uitzicht. Wel verplicht een helm op. Geen idee waarvoor, maar vooruit maar.
Daarna doorgereden naar het stadje Masaya om daar inkopen voor de picknick te doen.
Even verderop op een mooie plek gegeten. Lekker en gezellig.
Dan nog zo'n tweeëneenhalf in de bus. Door de hoofdstad Managua, deels over de Pan American Highway op weg naar León.
Nog een korte fotostop aan de oever van het meer van Managua en om 17.00 uur in het hotel. Weer mooie kamers met airco en een prachtige binnentuin. Je kunt hier zelfs een koelkast huren voor 2 dollar per dag. Bier, wijn en cola staan dus al koud.
Morgen een dag vrij te besteden. Morgen last ik weten wat we gedaan hebben. Zolang we nog WiFi hebben schrijf ik braaf door.
Warme groet, Alita, Suzette, Charlotte en Guido.