Dag 14 - Zaterdag 4 augustus - Chocolade en meer - Reisverslag uit Matagalpa, Nicaragua van Alita, Guido, Charlotte en Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 14 - Zaterdag 4 augustus - Chocolade en meer - Reisverslag uit Matagalpa, Nicaragua van Alita, Guido, Charlotte en Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 14 - Zaterdag 4 augustus - Chocolade en meer

Blijf op de hoogte en volg Alita, Guido, Charlotte en Suzette

05 Augustus 2012 | Nicaragua, Matagalpa

Het hotel biedt geen ontbijt, dus dan maar om de hoek aan een ontbijtbuffet aangeschoven. Prima, lekker en simpel. Omgerekend voor € 1 per persoon ontbeten. Wat wil je nog meer.
Daarna op pad voor twee uitstapjes. Eerste was een, door een Nederlander opgezette, chocoladefabriek. Nou ja, fabriek...
Een klein gebouwtje waar door 3 à 4 dames dagelijks het hele produktieproces wordt afgedraaid wat resulteert in ongeveer 600 repen per dag. Beetje kneuterig maar leuk om te zien.
Daarna naar een afgezonderde leefgemeenschap "El Chile". Bij een aantal dames op bezoek geweest die nog de oude weefkunst beheersen. Hartelijk ontvangen en op een lekkere lunch getrakteerd. Tot slot daar in de buurt nog een klim van een half uur naar de top van een heuvel met een prachtig 360° uitzicht over de omliggende koffie- en cacaovelden.
Morgen vertrekken we om 06.45 uur naar het volgende land (El Salvador via Honduras) dus nog snel wat boodschappen gedaan. Vanavond naar een steakhouse om lekker vlees te eten.
Nicaragua was een mooie belevenis. Op naar de volgende.
Enne... We zijn nu op de helft van onze reis.

• 05 Augustus 2012 - 02:51

Colette:

Hoi Alita en familie,
    Wat maken jullie veel mee. Hier in China is het ook erg heet. Elke dag boven de 30 graden en een hoge luchtvochtigheid. Doordat we veel doen heb ik het gevoel dat we al een maand aan het reizen zijn. Dat zullen jullie ook hebben. Wij hebben zondag 5 augustus een rustige dag. Vanavond vertrekken we met de trein naar onze een na laatste bestemming.
    Ik blijf jullie verslagen volgen en nog een hele fijne reis.
    Colette, Patrick, Tan & Yin