Dag 15 - Zondag 5 augustus - Land 3: El Salvador - Reisverslag uit Perquín, El Salvador van Alita, Guido, Charlotte en Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 15 - Zondag 5 augustus - Land 3: El Salvador - Reisverslag uit Perquín, El Salvador van Alita, Guido, Charlotte en Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 15 - Zondag 5 augustus - Land 3: El Salvador

Blijf op de hoogte en volg Alita, Guido, Charlotte en Suzette

06 Augustus 2012 | El Salvador, Perquín

Een lange vermoeiende bustocht van 11 uur bracht ons van Matagalpa naar Perquin in El Salvador. Om 06.00 uur de koffers op de bus en nog snel een kop koffie en een koek en een broodje. Om 06.45 uur vertrokken we uit Nicaragua. Onderweg een tweetal, althans voor ons, speciale dorpjes gepasseerd. Esteli is een zusterplaats van Delft en het Stanislas College (van Suzette) heeft hier ooit een project gesponsord. Condega moet voor de hockeyers bekend zijn: RHC heeft afgelopen seizoen een aardig bedrag voor dit plaatsje bijeen gebracht.
In totaal vandaag 4 grensposten gepasseerd (we zijn via Honduras naar El Salvador gereden) met de nodige formele taferelen. Neen, we zijn geen diplomaten maar gewoon Nederlandse toeristen... Heeft alles bij elkaar wel voor een oponthoud van zo'n anderhalf uur gezorgd. En dat bij een temperatuur van dik boven de 35°. Ach, alles went.
Er was ook nu weer van alles te zien onderweg. Armoede, rumoerige straattaferelen, prachtige natuur, etc..
Uiteindelijk parkeerde de bus om 17.45 uur bij ons hotel in Perquin.
We hebben een mooie lodge met z'n vieren. Zitje buiten en binnen en twee gescheiden "appartementen". In het restaurant van het hotel lekker gegeten voor maar net 40 USD (de munteenheid in El Salvador) met z'n vieren.
Morgen o.a. een bezoek aan een museum waar de burgeroorlog centraal staat.
Het belooft weer een mooie, interessante dag te worden.