Dag 16 - Maandag 6 augustus - Historie en natuur - Reisverslag uit Perquín, El Salvador van Alita, Guido, Charlotte en Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 16 - Maandag 6 augustus - Historie en natuur - Reisverslag uit Perquín, El Salvador van Alita, Guido, Charlotte en Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 16 - Maandag 6 augustus - Historie en natuur

Blijf op de hoogte en volg Alita, Guido, Charlotte en Suzette

07 Augustus 2012 | El Salvador, Perquín

Na de stevige reisdag van gisteren vandaag iets rustiger aan gedaan. Hoewel... Na het ontbijt in de bus naar het nabijgelegen plaatsje El Mozote. In de burgeroorlog (1980-1992) is hier in december 1982 op één vrouw na het hele dorp (ongeveer 1100 inwoners) uitgemoord. Bij het monument in het centrum vertelde de gids het een en ander hierover. Best indrukwekkend.
Daarna stond er een korte wandeling naar een riviertje ("Rio Paso") op het programma. Na een half uurtje lopen kwamen we bij een plek waar gezwommen kon worden. Deze plek gaf ons sterk het gevoel in de Franse Ardèche te zijn. Mooi dus.
Na de wandeling terug een eenvoudige maar lekkere lunch en weer naar Perquin. Daar nog een klein museum gewijd aan de burgeroorlog bezocht. Niet spectaculair maar wel apart en goed om er geweest te zijn. Trouwens de hele dag twee agenten bij ons gehad "voor extra veiligheid"; een dame en een heer van de zgn. toeristenpolitie. Politie-escortes gaan we de komende anderhalve week trouwens vaker krijgen (met name in Guatemala). We zien het wel.
Vanavond eten we weer in ons hotel "Perkin Lenca".
Morgen de laatste dag in El Salvador. Daarna naar Honduras om de eerste Maya ruïnes te bezoeken.

• 07 Augustus 2012 - 16:26

Hanne:

Wat een leuke en afwisselende reis maken jullie.
    Wij volgen julie verslagen op de voet.
    Nog heel veel plezier met z'n allen