Dag 24 - Dinsdag 14 augustus - Wat een hitte! - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Alita, Guido, Charlotte en Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 24 - Dinsdag 14 augustus - Wat een hitte! - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Alita, Guido, Charlotte en Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 24 - Dinsdag 14 augustus - Wat een hitte!

Blijf op de hoogte en volg Alita, Guido, Charlotte en Suzette

14 Augustus 2012 | Belize, Caye Caulker

We hadden vandaag de vrijheid om zelf de dag in te vullen.
Alita ging om 8.45 uur op pad met groepsgenoot Sep om te gaan duiken. Twee duiken (naar 18 en 21 meter diepte) hebben ze gemaakt en het was de investering meer dan waard (volgens Alita, dus het zal wel waar zijn).
Ik ben met Suzette en Charlotte meegelopen naar een mooi strandje ("the split"). Het eiland is hier vroeger gebroken. Na anderhalf uur heb ik de meiden opgehaald. Lang zat bij deze temperatuur (meer dan 35° en erg vochtig). Reisgenote Denise liep mee en met z'n vieren hebben we heerlijk aan zee en in de schaduw geluncht. Rond 13.45 uur was Alita terug. 's Middags niet veel meer gedaan. Was opgehaald bij de wasserette en lekker bij het hotel wat zitten lezen. Einde middag koelde het iets af en kwam er ook een klein beetje wind opzetten. Na de zoveelste douche van vandaag op zoek naar een restaurant voor het diner. De dames wilden perse rundvlees eten; dat viel nog niet mee. Uiteindelijk een leuke tent aan het strand gevonden waar ze T-bones hadden. Helemaal prima dus. Ineens hoorden we in de verte onweer aankomen. Kwam snel dichterbij. Suus en Char gingen alvast terug naar het hotel. Zij kwamen droog aan. Alita dronk nog gauw haar wijntje op en ging ook, terwijl het steeds dreigender werd, richting hotel. Zij kwam niet droog aan.
Ik nam nog een biertje en wachtte tot het droog werd. De hoosbui (het ging stevig tekeer) was na 20 minuten over. Afrekenen en snel een laatste douche en slapen. Morgenochtend om 8.30 uur met de boot terug naar Belize City en dan door naar (de Maya tempels van) Tikal. Nog maar vier dagen...