Dag 19 - Donderdag 9 augustus - Maya's en meer... - Reisverslag uit Copán, Honduras van Alita, Guido, Charlotte en Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 19 - Donderdag 9 augustus - Maya's en meer... - Reisverslag uit Copán, Honduras van Alita, Guido, Charlotte en Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 19 - Donderdag 9 augustus - Maya's en meer...

Blijf op de hoogte en volg Alita, Guido, Charlotte en Suzette

09 Augustus 2012 | Honduras, Copán

Zitten nu in ons hotel uit te puffen en te genieten van een lekkere lunch. Vanochtend ruim drie uur bij de Maya ruïnes doorgebracht. Indrukwekkend en zeer interessant. Onze gids, die niet al te goed Engels sprak, vertelde honderduit en bleef maar lachen. Leuke, oude vent. We hebben het hele terrein gehad en overal viel wat te vertellen. De tempels, steles (stenen totempalen) arena's, resten van huizen en nog veel meer. Het was boeiend.
Tot slot nog het museum bezocht waar veel opgravingen origineel stonden (in het park stonden her en der replica's).
Toen we bij de uitgang waren bleek de president van Honduras er ook te zijn. Hij hield er een toespraak. Geen idee waarover. Leuk is wel dat Charlotte en een paar anderen van de groep hem van dichtbij gezien hebben. Sterker nog, Charlotte heeft hem zelfs de hand geschud. Apart.
Vanmiddag een divers programma. Suzette gaat paardrijden, Alita gaat met een gids een natuurwandeling maken en Charlotte en ik gaan met een "plaatselijke" Belg een wandeling in de omgeving maken. We zijn benieuwd.