Dag 20 - Vrijdag 10 augustus - Op naar land 5 - Reisverslag uit Río Dulce, Guatemala van Alita, Guido, Charlotte en Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 20 - Vrijdag 10 augustus - Op naar land 5 - Reisverslag uit Río Dulce, Guatemala van Alita, Guido, Charlotte en Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 20 - Vrijdag 10 augustus - Op naar land 5

Blijf op de hoogte en volg Alita, Guido, Charlotte en Suzette

10 Augustus 2012 | Guatemala, Río Dulce

Na het ontbijt in ons hotel in Copán vertrok onze bus omstreeks 7.45 uur richting Guatemala. Bij de grens Honduras-Guatemala bleef het oponthoud beperkt tot minder dan een minuut; een papiertje afgeven was voldoende. Na ruim een uur rijden een korte stop. Koffie en Quetzales pinnen. Rond 14.00 uur waren we in Rio Dulce. Hier werden onze koffers alvast overgeladen in een kleine boot die de spullen naar ons hotel (Jungle Lodge Tijax) bracht. Dat scheelde dus sjouwen. Wij reden nog een half uurtje door naar een leuke plek met een riviertje en een waterval. Een bijzondere ervaring: het (zwavelhoudende) water van de waterval was warmer dan van het riviertje. Het was er sowieso letterlijk tropisch heet. Ruim boven de 30°, erg vochtig. Alles voelde klam aan. Na de picknick gingen we terug naar Rio Dulce (zachte rivier) waar een bootje klaarstond om ons naar het hotel te brengen. Rond 16.45 uur konden we onze lodge betreden. Gelet op de bloedhete besloten om voor 10 USD per huisje per dag een airco te huren. Dat was koud geregeld of een verkoelende tropische hoosbui trok over ons heen. Wat kan hier een berg water vallen in een half uurtje tijd. Na een niet al te warme (koude dus) douche in het restaurant van het hotel gegeten. Tegen 22.00 uur lag iedereen te slapen. Morgen een paar mogelijkheden cq. excursies om te gaan doen.