Dag 21 - Zaterdag 11 augustus - Rio (jungle) Dulce - Reisverslag uit Río Dulce, Guatemala van Alita, Guido, Charlotte en Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 21 - Zaterdag 11 augustus - Rio (jungle) Dulce - Reisverslag uit Río Dulce, Guatemala van Alita, Guido, Charlotte en Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 21 - Zaterdag 11 augustus - Rio (jungle) Dulce

Blijf op de hoogte en volg Alita, Guido, Charlotte en Suzette

11 Augustus 2012 | Guatemala, Río Dulce

Vandaag zijn Charlotte en Alita meegegaan met een bootreis naar het dorpje Livingstone. Een kleine, negroïde gemeenschap. Dorpje was niet spectaculair, de bootreis wel. Suzette en ik hebben een dagje vrijaf genomen. Foto's en films ordenen, beetje puzzelen en zwemmen. Tussen de middag zijn we met een bootje (90 seconden varen) naar het dorp geweest. Hoofdstraat op en neer gelopen en aan het water een "sanwich con pollo" gegeten.
Daarna zowaar de hockeyfinale kunnen kijken. Aansluitend nog gauw het zwembad in; tjonge wat is het hier heet (32-33°) en waanzinnig vochtig (lens van de camera was bijna permanent beslagen). Straks (het is hier nu 16.15 uur) nog douchen en dan op tijd (19.30 uur) eten. Morgen gaat de reis naar Belize en moeten we rond 05.15 uur (!) op. We vertrekken om uiterlijk 06.30 uur en voor die tijd moet de bagage in de bootjes naar de overkant en op de bus. Wordt een race tegen de klok; we moeten voor 12.00 uur bij de grens met Belize zijn. Om 12.00 uur gaat de grens dicht (de grenswachter gaat dan tot 14.00 uur lunchen en is dan echt buiten dienst). Ongelofelijk maar waar. Tot 14.00 uur wachten is geen optie, aangezien we dan de speedboat in Belize City kunnen missen. En die hebben we nodig om op onze eindbestemming van morgen te komen: Caye Caulker. Het wordt een lange, spannende dag.