Dag 22 - Zondag 12 augustus - We love Belize! - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Alita, Guido, Charlotte en Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 22 - Zondag 12 augustus - We love Belize! - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Alita, Guido, Charlotte en Suzette Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 22 - Zondag 12 augustus - We love Belize!

Blijf op de hoogte en volg Alita, Guido, Charlotte en Suzette

12 Augustus 2012 | Belize, Caye Caulker

De langste (reis)dag tot nu toe. Om 6.40 uur (op zondagochtend!) zaten we in de bus. Al om 6.00 uur koffers naar de boot en varen naar Rio Dulce. We waren (zie verslag van gisteren) om 11.40 uur bij de grens met Belize. Op tijd dus. Koffers van het dak en lopend met alle bagage over de grens. En dat bij een klamme 35°. Maar... we zijn in Belize. Onderweg nog een korte stop om een lunch te kopen en om Belize Dollars te pinnen. Om 15.30 uur waren we bij de aanlegsteiger van de speedboat in Belize City. Er voltrok zich daar weer een geweldige show van heen en weer varende boten op zoek naar een aanlegplaats. Erg komisch. Bagage in de boot en 10 minuten te laat (16.25 uur) gingen we op weg naar Caye Caulker. Hij deed z'n naam speedboat wel eer aan. Twee 6-cilinder motoren van elk 200 Pk wilden de boot wel vaart geven. Met een bloedgang ging het over de Atlantische Oceaan, niet normaal. Overtocht was in 50 minuten gepiept. Uiteindelijk rond 17.45 uur in het (prima) hotel. Toch een reis van 11 uur. Wat een geweldig gezellige en gemoedelijke sfeer heerst er hier. Dit is precies wat we gehoopt hadden. Lekker met z'n vieren gegeten; niet goedkoop maar wel erg lekker. Wij zijn verliefd op Belize en Caye Caulker!
Morgen wordt ongetwijfeld een fantastische dag. Beetje uitslapen en om 10.00 uur op de boot om te gaan snorkelen. Zusterhaaien, roggen en nog veel meer moois (ook een koraalrif) gaan we zien. Duikbril op, hoofd in het water en genieten maar.